sobota, 26 października 2013

LG F5 - Recenzja

Ostatnio sobie kupiłem, nowy telefon. Jak go kupowałem, nie mogłem znaleźć jakiejś bardziej rozbudowanej recenzji, dlatego też ta powstała :)




Na wstępie chciał bym przeprosić za jakość zdjęć, mój poprzedni telefon (Wave 533) nie był orłem w tej dziedzinie. To zacznijmy od unboxingu:

Telefon siedział w pudełku na samej górze w foli, a reszta była schowana pod telefonem. Akcesoria i makulatura była w malutkich foliowych woreczkach, schowanych pod telefonem na luźno. 


W pudełku można było znaleźć wszystko to co na zdjęciu, czyli słuchawki, kabel usb, ładowarkę, kartę gwarancyjną i instrukcję obsługi. Jakość obsługi wydaję się być dobra, a wykonanie słuchawek opiszę w dalszej części.

Telefon

Telefon ja na mój gust wygląda dobrze, jest cienki i lekki.
Wymiary 126,00 x 64,50 x 9,30 mm, a waży 131 g. Jak dla mnie waży trochę za mało, albo jest zbyt cienki bo jak go noszę w kieszeni często mam wrażenie że go gdzieś zgubiłem. Co do jakości wykonania to cóż . ..
Może to tylko mój egzemplarz taki trafny ale, szybka 'kryjąca' ekran często chce odejść i trzeba ją dociskać. Do tego przedni jak i tylny panel bardzo łapią odciski, co widać nawet na zdjęciach. Tylna klapka 


Na górnej części telefonu jest tylko wejście mini jack 3.5 mm, po prawej włącznik telefonu, po lewej vol+/vol- i na dole wejście na ładowarkę/usb.

Android i nakładka LG

Telefonem zarządza Android w wersji 4.1.2 i nakładka Optimus 3.0.
Telefon chodzi sprawnie, ani razu mi się jeszcze nie przyciął a okazji miał do tego sporo ;-) Bardzo mi się podoba nakładka od LG, daje ona możliwość wyboru czterech motywów, wybierania tapety aplikacji/blokady ekranu, oraz zmiany sposobu odblokowywania telefonu. W tym rozwijanym pasku (Zapomniałem nazwy :x) mamy opcje włączania/wyłączania funkcji jak NFC, Wi-Fi czy Hotspot. Pod tym mamy tzw. Alikacje Qslide czyli, czytamy np. coś w internecie a z aplikacji qslide możemy oglądać wideo, tych aplikacji jest niewiele bo 'aż' pięć Kalendarz, Kalkulator, Notatki, Internet i Wideo. W pasku mamy możliwość jeszcze zmiany jasności ekranu, a reszta listy to standardowo powiadomienia. Kilka zrzutów ekranów :





I oczywiście Quick Memo, czyli rysowanie po ekranie :


Muzyka i Wideo

To zacznijmy od muzyki. Jakość dźwięku głośniczka jest na pewne 3+, ponieważ dźwięk jest co prawda czysty, jednak nie czuć basu (Myślę że sprawę załatwi VIPER4Android) A do dźwięku ze słuchawek nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest więcej basu, ale nie za dużo, więc nie powinna boleć nas głowa po godzinnej audycji ;-) Same słuchawki są bardzo dobrze wykonane, wydaje się że z kabelka nieplączącego się (O dziwo ani razu mi się nie zaplątał), nie wypadają z uszu więc nie trzeba ich co minutę poprawiać.


Wbudowany odtwarzacz muzyczny nie jest zły, posiada funkcję tekstu muzyki (potrzebny dodatkowy plik). Jest też Dobly Mobile, Podbicie basu, Podbicie tonów wysokich itp. , grupowanie na albumy, wykonawców czyli to co powinien mieć. Sekcja wideo też prezentuje się dosyć dobrze w tym telefonie ponieważ posiada wbudowanego Divx'a HD więc nie powinno być najmniejszego problemu z filmami w 1080p. I tak rzeczywiście jest, przetestowałem na nim film w full hd, 30 klatkowy (Nie miałem innego pod ręką) i oczywiście było płynnie, bez żadnych zacięć czy spowolnień. 


Aparat i Kamera

Aparat posiada matrycę 5 mpx i niestety nie wyposażono go w diodę led, i fotki wychodzą dosyć kiepskie w słabym oświetleniu. Jednak w słoneczny dzień wychodzą na takie 'komórkowe' więc nie jest źle. Jednak nie wziął bym go zamiast cyfrówki, bo nie ma go nawet co porównywać. 


Na plus jest na pewno 'menu' aparatu. Posiada fajną funkcje jak np. włącz migawkę głosem, czy 'Time catch shot' (Telefon zachowuje moment utracony przez wciśnięcie migawki). Telefon posiada jeszcze przednią kamerkę o matrycy 1.3 mpx. Chciałbym pokazać jeszcze możliwości wideo telefonu, ale mój internet mi na to nie pozwala ;-(

Gry i Specyfikacja

No i ostatni punkt recenzji. Telefon został wyposażony w specyfikacje która pozwala zagrać w nawet najbardziej wymagające gry.Więc procesor Qualcomm MSM8960 2x 1.5 GHz (Potwierdza to Antutu v4) i Andreno 225. Ekran ma 4.3" IPS TFT o rozdzielczości 540 x 960 pikseli (256 dpi). I tak jak wspomniałem takie tytuły jak NFS MW, Dead Trigger 2(Szczegóły na High) chodzą bez zacięć.

 
 

Takie tytuły jak Hill Climb Racing tez fajnie chodzą ;-)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz