środa, 3 kwietnia 2013

Firefox 20 - Co nowego ?

Stabilny Firefox 20.0 został udostępniony na serwerach Mozilli. 
Co nowego w 20-stej odsłonie firefox'a ?

W nowej wersji przeglądarki znajdziemy między innymi :

- Panelowy menedżer pobierania - Znudziło wam się już okienko wyskakujące jak pobieracie przez liska ? Teraz zamiast tego okna będzie ikonka w 'panelu', która pokazuje szacowany czas do końca pobierania, i po kliknięciu wyskoczy dymek z pełną listą pobieranych plików. Ja osobiście myślę że to dobre rozwiązanie ;-)


- Tryb prywatny w osobnym oknie - Jak często kiedy coś pobieraliście, chcieliście wejść na chwileczkę w tryb prywatny ? Bo mi to się często zdarzało, a gdy już wszedłem pobieranie legło w gruzach gdyż FF musiał się zresetować aby włączyć owy tryb. Koniec z tym ! Firefox w 20 odsłonie oferuje tryb prywatny w nowej karcie bez resetowania, będzie to spore udogodnienie tylko szkoda że tak późno . . . choć lepiej teraz niż wcale :-)

Resetowanie dostawców wyszukiwania w Awesomebar - Ile razy zdarzyło mi się już jak przy instalacji programu instalator oferował mi zainstalowanie toolbar'a z którym zmieniała się i wyszukiwarka i strona główna. Ile razy musiałem grzebać w 'about:config' aby zmienić tą wyszukiwarkę, teraz bym nie musiał grzebać w config'u gdyż FF oferuje opcje przywracania wyszukiwarki, myślę że to bardzo dobry krok do przodu, bo nie trzeba będzie re-instalować liska czy grzebać w ustawieniach.

Usprawnienia Wydajnościowe - W lisku oznaczonym numerkiem 19-stym pojawiły się usprawnienia z zakresu wydajności. W 20-stce również pojawiły się usprawnienia wydajnościowe z zakresu wczytywania stron czy zamykania aplikacji. Ja już nie korzystam z FF ale ta wersja jak dla mnie należy do tych najlepszych.

Niestety zabrakło znów wersji 64 bit dla komputerów ale wraz z wersją PC-tową pojawiła się nowa wersja dla Androida. Co nowego w mobilnym wydaniu ? 

- Możliwość personalizacji stron w 'about:home'
- Przeglądanie w trybie prywatności (?)
- Sprzętowe dekodowanie H.264/AAC/MP3 na Androidzie Gingerbread i Honeycom
- Obniżenie wymagań sprzętowych do 384 MB ram i wyświetlacze QVGA(Android)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz